Az ízületek az idegektől fájhatnak

az ízületek az idegektől fájhatnak

Térdfájás áttekintés

Mitől fájhat a térded? Sérülések, betegségek, megelőzés Sándor Alexandra Valéria Szinte nincs is olyan ember, akinek soha életében ne fájt volna még a térde.

Szamosi Szilvia, reumatológus szakorvos Mivel kezünket a mindennapi tevékenységekhez pl. A csuklót alkotó képletek, a csontok, inak, ízületi porc, izmok, a csuklón keresztül futó idegek vagy szalagok betegségeit különíthetjük el. Csonttörés Elesés, vagy egyéb sportsérülés kapcsán leggyakoribb a sajkacsont törése, mely sokszor észrevétlen marad az első vizsgálat alkalmával. Nők esetében a változókorban nő meg ugrásszerűen a csuklótáji törések kockázata, így a csontritkulás egyik fontos szűrőmódszere az alkar csontsűrűségének meghatározása.

Nem meglepő, hiszen a mindennapi igénybevételen túl még akut sérülések és betegségek kockázata is fenyegeti ezt az az ízületek az idegektől fájhatnak. A térd felépítése A térd az emberi test legkiterjedtebb ízülete.

kötőszövet reuma

Felülről a combcsont, alulról pedig a lábszárcsont és a sípcsont csatlakozik hozzá. Ezeket két porcgyűrű meniszkusz választja el egymástól, a mozgathatóságot biztosító összeköttetés pedig szalagok, ínak és izmok segítségével jön létre.

hogyan kell kezelni a hüvelykujjízületet

A csontok térdízületen belüli részét vastag porcréteg borítja, ami jótékonyan tompítja az erőhatást és lehetővé teszi a zökkenőmentes mozgást. A térd tehát egy fantasztikusan működő gépezet, aminek viszont pont abból ered a sérülékenysége, hogy igen összetett.

Arról nem is beszélve, hogy bizonyos extra terhelést jelentő sportok esetén, az idő múlásával, illetve csontokat és porcokat érintő krónikus betegségek esetén még nagyobb a térdpanaszok kockázata.

Téves riasztás: autoimmun folyamatok

Milyen térdsérülések vannak? Térdfájdalom leggyakrabban valamilyen sérülés hatására jelentkezik.

Ezeknek a kezelési módoknak a leírását olvashatják a továbbiakban. Aktivitás megváltoztatása vállfájdalomra A kezelés általában tartalmaz pihenést, a napi aktivitás megváltoztatását és fizikoterápiátamelyek javítják a váll erősségét és mozgékonyságát. Általánosan elfogadott megoldások, mint a túlzott nyújtás és a komoly, megerőltető edzés elkerülése segíthetnek a vállfájás megelőzésében.

Ennek kiváltója lehet valamilyen ütés, esés, esetleg rossz irányú vagy hirtelen lábmozdulat is. A fájdalom, a duzzanat és a bőrpír ilyenkor szinte azonnal jelentkezik.

Őszintén bízunk benne, hogy sikerül enyhítenie a könyökfájdalmát!

Idegek és vérerek is megsérülhetnek, ami zsibbadáshoz és szokatlan hideg- vagy melegérzethez vezethet. Íme, egy lista, hogy a "térdsérülés" kifejezés mi mindent takarhat.

Ezek általában egyszeri nagyobb erőhatás következményei. Általában nagyobb esés vagy ütés következtében történik. Anatómiai sajátosságaik miatt erre a tizenéves lányok a leghajlamosabbak.

ízületi és kar fájdalmak

Ilyenkor azonnali orvosi beavatkozást igényel a helyrerakása. Rendszeresen ismétlődő erőhatás és fokozott terhelés miatt a következő problémák alakulhatnak ki. Milyen betegségek járhatnak térdfájással?

Mi az a porckopás?

Gyakran egy korábbi sérülés helyén alakul ki. Másfajta ízületi gyulladás, például reuma, köszvény vagy lupusz is okozhat fájdalmat, duzzanatot és merevséget.

fájdalom a könyökízület epicondylitisében a könyökízületben

Rosszabb esetben az egész térdre kiterjed a fájdalom. Mit tehetsz a megelőzés érdekében? Az első és legfontosabb, amit a térdedért megtehetsz, hogy eléred és megtartod az egészséges testsúlyt.

mi okozza a csípőízületeket a férfiakban

Hihetetlennek tűnik, de már kiló plusz is mérhetően növeli az ízületi terhelést. Jó hír viszont, hogy akár ugyanennyinek a leadása is sokat segít.

Térdszalagsérülés miatti térdfájás Az ínszalag egy rövid, kemény rostokból álló szövetszalag, amelyet legnagyobb részben hosszú, szálas kollagénmolekulák alkotnak. Az ínszalagok feladata a csontok egymáshoz kötése az ízületekben és az ízületek körül.

Igyekezz tudatosan figyelni a mozdulataidra: tarts pont kényelmes lépéshosszt, gyakorlatoknál pedig legalább egyszer kérd személyi edző segítségét a helyes technika, valamint a tökéletes bemelegítés és levezetés elsajátításához. Ha sokat sétálsz vagy futsz, aszfalt helyett inkább rekortán vagy természetes talaj ajánlott, hiszen ezek jótékonyan csillapítják a visszaverődő mozgási energiát.

A vállfájdalom anatómiája

Ami a táplálkozást illeti, a magas antioxidáns és omega-3 tartalmú ételek hozzájárulhatnak a térdproblémák megelőzéséhez, hiszen míg előbbiek természetes gyulladáscsökkentő hatásukról ismertek, utóbbiak szó szerint "megolajozzák" az ízületeket.

A glükozamint és zöldkagyló-kivonatot tartalmazó étrendkiegészítőket is gyakran használják porcerősítésre, ám érdemes szakértői tanácsot kérni, hogy kiválaszd ezek közül a számodra legmegfelelőbbet.

Mihez kezdj, ha fáj a térded?

a térd kezelése

Noha a fájdalomcsillapító ideig-óráig kézenfekvő megoldást jelenthet, mindenképpen javasoljuk, hogy fordulj orvoshoz, hiszen fontos tudni, hogy pontosan hol a baj és milyen súlyos. A problémák sokfélesége miatt a megoldások palettája is igen széles: talán már egy kis pihentetés is sokat segít, ám súlyosabb esetben akár műtétre is szükség lehet.

Ne aggódj, hiszen ma már olyan kezelési módok és sebészi technikák állnak rendelkezésre, hogy a gyógyult térd "jobb lesz, mint új korában"! Hasonló témájú cikkeink.

Érdekestémák