Téli úszás és ízületi fájdalmak

téli úszás és ízületi fájdalmak

Friss levegőn, természetes környezetben mozogni nagyon kellemes és egészséges, de csak akkor, ha ízületeink védelme érdekében betartunk néhány fontos szabályt. A éves magyarok fele tapasztal fájdalmat a mindennapi tevékenységek során.

Megfázásból is lehet súlyos ízületi gyulladás Pavló Péter Hazánkban sokan szenvednek ízületi fájdalmaktól, amelyek a hideg idő beálltával csak még rosszabbak lehetnek. A rheumatoid arthitis a gyulladásos mozgásszervi betegségek egyik legsúlyosabb formája, de szerencsére már együtt lehet vele élni. Ezt ne hagyja ki! Kattintson ide: hirvilag. Először csak azt éreztem, hogy nehezebben mozgok, az ízületeim reggeli merevsége tovább tart a szokásosnál — mondta el lapunknak Roszkos András.

A fájdalom leggyakoribb oka lehet a porckopás, amely már a 35 és 50 év közöttiek egynegyedét érinti — derült ki a Magyar Gyógytornász-Fizioterapeuták Társaságának MGyFT es felméréséből. Sérülésből porckopás, ízületi gyulladás Ha hosszú kihagyás után hirtelen vágunk bele egy újfajta edzésbe, vagy ha a számítógép, televízió mellől felállva rögtön a sípálya vagy a korcsolyapálya felé vesszük az irányt, akkor a kellemetlen izomláz mellett jelentősen megnöveljük a sérülések rizikóját és így hosszú távon porcszövetünk károsodását okozhatjuk.

Ízületi fájdalmak télen

Az ízületet érintő rendszeres mikrosérülés apró sérülés az egyik legfontosabb rizikótényező az ízületi kopás kialakulásánál. A térdszalag károsodása szeresére emeli a térdízületi kopás előfordulását.

A porckopás az egyik leggyakoribb ízületi betegség.

Oka az ízületeket párnázó kemény, de rugalmas szövet, a porc kopása: ilyenkor a sérült porcfelület dörzsölődik, gyulladás jöhet létre, ami fájdalmat, merevséget és mozgási nehézségeket okoz. Sérülés az első 10 percben A térdsérülés egyik leggyakoribb oka a síelés előtti bemelegítés és a síelés utáni levezetésnyújtás elmulasztása vagy csak formális elvégzése: a balesetek 60 százaléka az edzés vagy síelés első 10 percére esik.

A sípályán minden nap végezzünk minimum 10 perces bemelegítést, amely tartalmazza a karok, a lábak, valamint a törzs ízületeinek átmozgatását illetve izmainak nyújtását.

Nem kell, hogy fájdalmat hozzon a hideg! Az ízületi fájdalmakkal küzdők gyakran tapasztalják, hogy panaszaikat felerősíti az időjárás változása így a hirtelen jövő lehűlés is.

Last minute felkészülés Ha nem jutott elegendő idő a felkészülésre és már csak hét van az utazásig, akkor igyekezzünk a hétköznapi tevékenységeink közben intenzívebben használni izmainkat lift helyett lépcső, bevásárlás gyalogosan, autó helyettesítése kerékpárral.

A hétvégén az általános erőnlétünk fejlesztésére érdemes a friss levegőn aktív programokat szervezni terepen gyaloglás, túrázás, futás, nordic walking. A rövid idő ellenére fordítsunk nagy hangsúlyt az izmaink nyújtására stretching, jóga és alkalmazzuk ezeket a gyakorlatokat síeléskor is a nap végén.

téli úszás és ízületi fájdalmak

A mindennapokba többször is beilleszthető néhány perces egyensúlygyakorlat nyitott és csukott szemmeltestsúlyunk áthelyezése egyik illetve másik lábunkra, instabil felületen téli úszás és ízületi fájdalmak. Erre azért van szükség, mert síelés közben a megszokott, hétköznapitól eltérő izomműködések jellemzőek.

téli úszás és ízületi fájdalmak

A hétköznapi mozgások során nagyobb erőkifejtéseknél a talp többnyire rögzített helyzetben van. A járástól, futástól kerékpározástól eltérően síeléskor állandóan változó, instabil alátámasztási felületen kell mozognunk, hiszen egyik talpunk sincsen stabilan rögzítve.

Megfázásból is lehet súlyos ízületi gyulladás

Ha nem egészséges a csípő- térd- és bokaízületünk, gerincünk, érdemes utazás előtt gyógytornász tanácsát kérni a síelés közben alkalmazható ízületkímélő praktikák megismerésére. A rendszeres mikrosérülések már fiatal korban is ízületi kopás kialakulásához vezethetnek! A fájdalomcsillapítás nem elég!

téli úszás és ízületi fájdalmak

A porckopás egy idő után vissza ugyan nem fordítható, de lassítható, késleltethető folyamat. Az ízületi betegségre a patikában recept nélkül is kaphatunk porcépítő készítményeket. Fontos a porckopás komplex kezelését mielőbb elkezdeni, mert egyes fájdalomcsillapítókról bebizonyosodott, hogy mellékhatásként súlyos szívproblémákat okozhatnak, ezért ezeket a fájdalomcsillapítókat jó keringés esetén is célszerű minél rövidebb ideig, minél kisebb adagban szedni.

Sokan szenvednek télen ízületi fájdalmaktól. Ezért sok esetben vírusfertőzések vagy olyan gyulladásos ízületi betegségek a felelősek, mint amilyen például a reuma vagy a köszvény.

Megfelelő felkészüléssel, az ízületvédelem elsajátításával, szükség esetén térdrögzítővel lehetséges a síelés. Az izomerő mellett pedig ugyanolyan fontos a megfelelő állóképesség és az izmok nyújthatóságának kialakítása is.

téli úszás és ízületi fájdalmak

Érdekestémák